Ebben a cikkben, nyilván az összes Online számla módszert lehetetlen bemutatni, de néhány nagyon fontos iránymutatást kapsz számlázással kapcsolatban.

Kevés esetet tudok, amikor kézi számlázás jöhet szóba:

nincs internet kapcsolatod, nincs nyomtató és a vevőnek nincs e-mail címe, nem működik a pénztárgép. Minden tevékenységnél – online számlázás esetében is – legyen tartalékba nyugtád és (papír) számlád, melyet a nyomtatványboltban tudsz megvásárolni.

Kinek javaslom az online számla kiállítását?

Gyakorlatilag mindenkinek. Miért? Erre csak hosszabban tudok válaszolni. Jogszabályi változások miatt, 2020-ban és 2021-ben két lépésben bevezetésre kerül a számlák azonnali szinkronizálása a NAV online rendszeréhez, azoknál a számláknál is, melyek ÁFA értéke nem éri el a 100.000 Ft-ot, tehát mindenre! A kézzel kiállított számlák esetében be kell rögzíteni a számla teljes adattartalmát a NAV-hoz, mely felesleges időt vesz el, így érdemes áttérni online számlázásra, ahol automatikusan működik az adatok áttöltése. (A változásokról még lesz szó másik írásunkban)

Nézzük sorban:

1, legfontosabb előnye, hogy időbélyeggel ellátott elektronikus formátumban, elegánsan kapja meg a vevőd.

2, KATA AAM esetében nem kell külön nyilvántartást vezetni a bevételeidről, mert az online számlázót szolgáltató cég ezt megteszi helyetted.

3, A partnered/vevőd adatait, illetve a tétel elnevezéseket, csak egyszer szükséges rögzíteni. Fontos: azt, hogy a vevőd milyen nevet és címet ad meg, azért TE nem vagy felelős, és nem vagy köteles ellenőrizni. (ez magánszemélyeknél előfordulhat, mert nem akarja megadni az igazi adatait, ezt Te nem ellenőrizheted, és nem is vagy felelős érte)

.4, Pénztárgép helyettesítése. A pénztárgépre kötelezett olyan vállalkozások, ahol a forgalom nagysága, vagyis a kevés darabszámú napi nyugta vagy számla kiadása történik. Megspórolható a pénztárgép vásárlása, de cserében minden hónapban le kell jelenteni a NAV felé az előző havi bevételeket, azaz a kiállított számákat, melyet az online számlázó szolgáltatók többségénél, néhány kattintással letölthető. (ebben az esetben csak és kizárólag névre szóló számlát állíthatsz ki mindenkinek)

5, Azonnal perce pontosan látod, és szűrheted a bevételeid alakulását.

6, Olcsó!!! Billingonál (ezt használom én is) a Prémium előfizetés havi Bruttó 1.524 Ft-ba kerül, melyben havonta 500 db elektronikus számla is benne van, tehát nincs plusz költséged az időbélyegre. Sőt, ha összekötöd pl. egy webshoppal, akkor sincs plusz költséged havi 500db e-számláig. 2 havi jóváírást kapsz a Billingotól, ha ingyenesen ITT regisztrálsz.

7, Bankkártyás fizetés POS terminál nélkül.

Ugye, hogy tudom fokozni! 🙂 Maradjunk a Billingo példájánál. Ahhoz hogy bankkártyával fizethessenek a vevőid, valamelyik szolgáltatóval szerződést kell kötnöd. Ebben a példában most csak azt írom le, ami a Billingo-val összeköthető, de természetesen más szolgáltatóknál is léteznek hasonló a módszerek.

Első: rendelkezned kell egy Billingo fiókkal.

Második: Online szerződést kell kötnöd a BARION Bankkártya szolgáltatóval. Sikeres azonosítás után lehet, úgynevezett Elfogadóhelyet létrehozni, ami maga a Billingo lesz, azaz online számlázó program. Ezt viszonylag egyszerű, de a teljes folyamat kb. egy-két hét alatt is rendben lehet. Ingyenes a szerződés, nincs havidíj, csak a vásárlások összege után von le 1-1,5%-ot, illetve bizonyos feltételek mellett 0% is lehet (ez csekély összeg, ahhoz képest, hogy egy POS terminálnak mekkora havi költsége van plusz a %-os díj)

Harmadik: sikeres folyamat után, a Barion fiókban található Kulcsokat, be kell másolni a Billingo fiókodban a Barion menünél.

Negyedik: kérdezd meg vevődet, hogy szeretne-e Bankkártyával fizetni. Igen válasz esetén, úgy állítod ki az e-számlát, hogy engedélyezed hozzá a Bankkártyás fizetést, elküldöd a vevőnek, és ott helyben a saját mobiltelefonján, – megnyitja az e-mailt – ki tudja fizetni. Mindenről azonnal e-mail kap mindenki. Egy gramm papírt sem használtatok fel. Juhéjj, elég környezetbarát megoldás.

8, Az elektronikus számlához megadott e-mail címre, a GDPR szerint nem küldhetsz hírlevelet, de ha szeretnéd vevőidet még több ügyfélélménnyel, információval ellátni, érdemes elgondolkodnod egy marketing levelező szoftver beüzemelésén, erre a célra a világ egyik legjobb szoftverét javaslom az ActiveCampaign.

Tipp: nézd meg KATA-s Prémium kurzusunk témáit

Ingyenes ÉLŐ adás

Az átláthatatlant, megérthetem!

Hová küldjük a az élő adás információit?

Adatkezelési jelölő*

Adatkezelési jelölő

Sikeresen feliratkoztál, küldjük az információkat.

Pin It on Pinterest